Tvättstugans förbannelse

En husfru måste göra vad en husfru ska göra. Så idag tvättar jag. Men inte vad som helst, utna sängkläder denna gång, coh då sker det vanligtvis nere i tvättstugan (vilket jag hatar, för den ligger i källaren, och jag har sett way too many skräckfilmer om man säger så...). Inför detta så har vi ju så klart hamstrat på oss tvätt, och ALLT annat tvättas också, dvs halsdukar, handdukar, kökstextil, ja.. You name it... På tre timmar så ska de sju tonen hinnas med att tvättas och torkas i torkskåp alt. torktumlare. Och så blir kl 16 och jag kommer ner och ja...


Så rättelse: nu ska sju ton tvätt hinnas med och tvättas och torkas på tre timmar med hjälp av EN tvättmaskin istället för två. Och jag som tyckte det var så behändigt att tvätta när jag bodde på Åsgatan i Söderhamn. Där hade man TRE maskiner på FYRA timmar + att man fick använda torkmöjligheterna en timme in på efterkommande tvättpass. Det var tider det!

Nej, nu är det dags att åka ner dit igen och ta reda på 5 ton. Två ton är redan uppe. Sen kommer pojken i huset (ja, det kommer dröja LÄNGE innan han blir man) hem, och så bör mate nstå på bordet. Stryk coh potatis, blir det bra?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0