Barnvaktshelg

Eftersom Isak fyller 1 år på måndag så åkte vi hem till Hälsingland över helgen. Tanken var att ja och Fredrik skulle åka till Vågbro och gratulera honom där, men lösningen blev till den bättre; Isak kom nämligen hit igårkväll, sov över och nu är jag barnvakt hela dagen så att Andreas och Helena får tid till att förbereda inför kalaset på måndag (som jag tycker det suger att jag ute kan vara med på) och andra nödvändigheter. Däremot så kan ju inte farfar slita sig från sötnöten, så just nu sover Isak förmiddag med farfar. Fredrik kommer hit senare för Isak-lek och middag. En bra helg med andra ord! Även om jag är skittrött nu. Eftersom jag inte ville väcka Isak, rulla över honom osv osv så låg jag på helspänn i några timmar innan jag somnade (och då gick jag och la mig redan kl 21.30 eftersom jag redan var så trött). Sen vaknade jag av att pojkrackarn försökte klättra över mina fötter kl 1.45.. Förberedde mig på ett helvete att få honom att somna igen, men sötnöten var utslagen efter 5 minuter. Sen sov vi (mestadels han - han pratade i sömnen så jag vaknade flera gånger) gott tills kl var 6.30 då han gav mig en käftsmäll. Så det var bara att gosa lite och kliva upp. Kanske jag också ska passa på att sova en sväng?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0