Det ständiga brottandet med maten...

Står vid spisen och söker inspiration. Funderar på vad vi ska äta till middag idag, precis som alla andra dagar. Känner att ibland är det bara skit det här med mat. Dessa dagar har jag ingen som helst lust att laga nån mat, utan jag skulle bara vilja köpa thaimat eller nått. Tacka vet jag thaimat.

Thaimat.. Det innehåller ofta kyckling. Jag väljer kyckling i min thaimat, för det är så jag gillar det.

Kyckling...Vi har 3 kilo kyckling i frysen. Jag älskar kyckling. All kinds of it. Man kanske ska äta kyckling idag? Men så var det det här med tillbehör. Inte ris och jordnötssås. Jag känner att jag vill vara nyttig idag. Nyttig... hur får jag kycklingen så nyttig som möjligt? Jo, jag kokar den. Så gjorde mamma till pappa. I buljong. Så får det bli.

Men så var det det där med tillbehöret igen. Vad har vi i skafferiet? Nudlar? Kan man äta portionsnudlar med smak á la studentliv till kyckling? Ja.. Det kan man. Så länge det är en god smak. Och det är det, för vi har bara den enda goda smaken, dvs nudlar med orientalisk smak. Så får det bli. Orientaliska nudlar med kokad, mör kyckling. Gott! Hoppas jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0