Jag skaffar mig pensionärspoäng som blotta 22-åring

Okej, idag kläckte jag det.
Varför ödsla en massa tid och energi på att samla vuxenpoäng? Jag menar - varför sikta mot hustaken och inte direkt mot stjärnorna?

Så idag tog jag steget. Jag plockade fram min gamla Husqvarna 2000 symaskin som jag ärvde utav mormor nu när hon flyttade till servicehus, och började sy juldukar! Visserligen var 75% av jobbet redan gjort, eftersom jag kortade av panelgardiner och gjorde dem till dukar, men ändå!

Voila! - Mina jag har just fått mina första pensionärspoäng!


 


Kommer göra en likadan in till köksbordet, och därinne kommer vi även ha likadana gardiner. Fint va? Kände mig jävligt bright när jag kom på den idén att jag kunde ta och köpa panelgardiner och och göra om till dukar. Billigt och bra! (Beroende på gardinpriset då vill säga).


Köpte idag även en nysläppt bok som jag läst om, Lars Kepler - Hypnotisören. Den ska vara en helt grym kriminalroman, och när jag läst på baksidan av boken så blir jag lockad. Ska ägna helgen åt den hade jag tänkt.



179 kr  149 kr (fram till 7 oktober) på Åhléns

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0