Full rulle!

Här hemma är är det full rulle må ni tro! När vi vaknade klev vi upp, gjorde mannagrynsgröt (det är vår helgstandard sedan vi flyttade till Gävle), gjorde oss i ordning och gav oss iväg ut till Clas Ohlsons för att köpa en sladd, så nu kan vi koppla datorn till till stereon och spela musiken därigenom. Vi har även tidigare fått en PC-TVsladd av Andreas, så tillsammans med den har audiosladden kan vi nu koppla datorn till teven och dessutom få ljud. Smidigt va? ;) Vidare knatade vi rakt genom staden till Rusta för att uppdatera snasktilltugget till kvällens klassfest. Dessutom köpte jag ett julomslagspapper. Nu går det utför, mina vänner.

Om 2 timmar och 20 minuter börjar klasskompisarna ramla in. Jag har städat, upptäckt att vi måste köpa nya dammsugarpåsar, annars blir det att ta till sopen hädanefter. Nu ska vi väl sätta fart och värma lite mat sen igår som vi ska äta innan Fredrik ska sätta sig på tåget till Uppsala där han ska spendera kvällen med några från hans klass. Sjävl ska jag ockupera badrummet.



Har ni dessutom sett att Söderhamn är med på Aftonbladets startsida för tredje gången på mindre än en vecka? Nu är vi snart större än Stockholm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0