Pedagogik

Någonting har skett. Jag har återfått min motivation att studera igen. Jag läser gärna kurslitteraturen i den här nuvarande kursen, Identitet och Subjektskapande hos Barn och Unga 7,5 hp. Imorgon är jag ledig, och då ska jag till Skräddargården och lämna in ett frågeformulär. Efter det ska jag handla tills helgen då Elin kommer, och sedan ska jag läsa läsa läsa.

Jag kan verkligen säga att pedagogik är min gren här i livet. Pedagogik är så mycket! Här finns mångfaldd och variation, och man behöver inte jobba inom skola för att arbeta med pedagogik - det är där många har fel. Många tror nämligen att pedagogik är att arbeta med barn, men det handlar även om vuxna. I den här kursen har vi litteratur som berör alla åldrar, och vi har böcker så som Grupputveckling och Självkänsla och anpassning. Den sistnämnda boken är verkligen någon som jag rekommenderar. Vill du veta hur du kan stärka både dig sjävl och andra som individer? Läs den!

Johnsson, M. (2003). Självkänsla och anpassning. Lund: Studentlitteratur


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0