Teneriffa - Dag 5

Torsdag 4 december:

Det här var den finaste dagen hittills (och skulle visa sig vara resans enda molnfria dag). Den började som vanligt med att vi fick besök av våt trogna balkongfågel lagom till frukosten.





Fredrik skulle som vanligt ha nybakt baguette, så han fick allt kliva upp och gå på Supermercadon. Under tiden knäppte jag lite kort på hotellrummet.














Jag hittade denna trevliga överraskning bakom rumsdörren.




Sen gick vi till stranden där vi skulle till att spendera hela dagen i slappandets tecken i en varsin solsäng










Vi hörde ett trummande ljud i timmar. När vi gick till McDonald's för att äta lunch (de skrattade när jag frågade om det fanns minimorötter. "Fritas soló!" fick jag till svar). Väl där fick vi se var det var. det var ett gäng i 20-25års åldern som var grymma på att spela! Och titta in den lilla sötnosen som fick vara med och spela! Innan hon fick en trumma så dansade hon framför dem.







Det kom hela tiden stora båtar till den närliggande hamnen. Fredrik skulle bege sig på en liten strandpromenad, men var borta i 2 timmar. Gissa om jag var orolig... När han kom tillbaka så berättade han att han gick enda bort till hamnen och såg alla båtarna.




Gissa om solen tog...






Vi gick hem framåt 18-tiden, alldeles utmattade. God natt!






! ALLA BILDER ÄR © CAROLINE PETTERSSON !











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0