Pettsons Thai

Jag hade så tråkigt imorse, så jag brände ut Stefans skivor, tog karl och muddering och vandrade iväg i kylan mot Öster. På vägen hem gick vi och köpte godis innan vi hamande här hemma igen och satte igång med maten. Ikväll blev det Pettsons Thai: (den här maten finns även att köpa som färdiglagad rätt på ICA Kvantum i Söderhamn, och är döpt efter min storebror. Och nej - han heter inte Pettson, men kallas för det. Pettersson - Pettson)




Den här maten kan uppfattas som stark, men tänk på att kryddstarkt ökar förbränningen.

4 portioner:

2 stora kyckling filéer
450 g wokgrönsaker
(jag väljer Findus Thai)
1 burk (400 ml) grytbas Grön Curry och Bambuskott 
1 burk kokosmjölk
(valfri storlek, beroende på hur starkt man vill ha det. Utan kokosmjölk är grytan hemskt stark. liten kokosmjölk - medel, stor (400 ml) - mild, fast med fart ändå) 
1 paket Nudlar

Strimla kycklingen och bryn den i stekpanna. Lägg i en skål eller på ett fat. Salta och peppra.
Woka grönsakerna i wokpanna eller i den tomma stekpannan.
Tillsätt kycklingen i görnsakerna.
Tillsätt grytbasen och kokosmjölken. Låt puttra ca 5 min. Salta efter behag. 
Koka nudlarna efter förpackningens anvisning.
 Klart att servera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0