Svar på kommentar

 


Jadu Lisa..

Julmusiken ligger mig vanligtvis varmt om hjärtat, men av någon anledning känner jag ingen julstämning i år. Dels beror det säkerligen på att jag kommer jobba hela julen och inte får något tillfälle att fira den förrän den är över, och dels för att jag i år inte kommer att ha någon julgran klädd. Kommer ju spendera jullovet hemma i Söderhamn, och mamma och pappa tänker inte ha någon gran i år, eftersom de ska vara hos Andreas och Helena på julafton. Hade tänkt sätta upp granen här hemma i Gävle, eftersom vi numer har en stor gran. Men när vi började tänka efter så kändes det inte som någon stor idé, då vi åker hem på tisdag och kommer tillbaka efter nyår. Så jag antar att det är i och med det som min julstämning är totalt bortflugen i år.
Och varsågod för julkortet :)

 




Sen vill jag bara klargöra en sak.

Jag är inte ett dugg bitter för att jag ska jobba i jul och nyår,
det är inte det som gjort mig på så kranky humör. Det som gjort mig less är att jag först fick infomrationen om att jag skulle jobba dagen på juldagen, och att jag i och med det gjorde upp planer för kvällen med vänner. Jag har också gränser för vad jag vill, och jag vill inte gå miste om alla chanser att umgås med mina vänner och min familj när vi alla är hemma samtidigt, men nu gör jag det ändå. Det är det som gör mig less. Att jag ska få jobba och tjäna extra slantar, det är jag bara glad för.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0