Inne vs Ute

Eftersom jag undviker pluggningen så gott det bara går (sen har jag faktiskt problem med att läsa nu när jag inte kan ha mina glasögon, vilket suger nå¨otroligt) så delar jag med mig av mina tankar om saker och ting just nu istället. Så...

Innelistan:

1. One Tree Hill - Ni har väl inte missat att Kanal5 visar One Tree Hill varje vardag kl 15.30/15.35?! Just nu är de inne på början av säsong 2, så skynda er att titta! Kan man bli annat är kär i Nathan?

2. Hemlagad middag
- Köpt mat i alla ära, men vad är inte mysigare än att tillsammans laga något extra gott? Var lite vågad - Experimentera i köket! Och kom ihåg: Hemligheten bakom god matlagning är basilika!

3. Tända ljus - Finns kanske inget mysigare än massor av tända ljus så här i decembertider. Pynta med ljuslyktor - stora som små. Och det behöver inte heller vara vita ljus, utan rött, lila eller varför inte svart är också snyggt.

4. En diskande sambo - Behöver jag väl heller inte motivera?

5. Idolfinalen 2009 - Jag tror att denna final kommer att bli tidernas bästa, och det kommer bli en jäkla show av Calle och Erik!






Utelistan:

1. Tomtar innan 13 december - Det är INTE OKEJ att ha tomtarna framme nu innan Lucia! Bort med dem, bort bort bort!  

2. Jojjovädret - Seriöst.. Att gå från -5 grader till +5 på 24 timmar är inte normalt.. Nu vill vi ha vinter och snö - inte vår!

3. Söta parfymer - Varför måste alla tjejparfymer lukta sött sött och sött? OCh är de inte söta så luktar de farmor istället. Det stinker bara i näsan innan det är klart, och nu är jag trött på det! Jag slår ett slag för friska fräscha citrondofter istället..

4. Avhopp i Robinson Karibien 2009 - Vad trodde deltagarna att de gav sig in i? Hamburgare och oxfilé på silverfat? Efter 12 år med Robinson i Sverige borde folket ha förstått att det skulle bli tufft... Att gnälla över maten är passé...

5. Grannar som spelar samma låt på gitarr konstant i 3 timmar - Jag har alltid gillat Green Day - Time of your life, men efter att ha spenderat 3 timmar inne i sovrummet pluggandes så är jag VÄLDIGT less på att höra den om och om och om igen. Visst.. Det är bra att du, kära granne, tränar dina gitarr- och sångkunskaper, men du kan väl variera ditt låtval lite?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0