Idolfinalen enligt min mening

Vad tror ni om Idol då hörrni? Själv tycker jag att det står 2-1 till Calle, då Calle, enligt min mening, gjorde de första två låtarna bäst, och Erik vann vinnarlåten.

Calle är den som utvecklats. Erik har varit solklar rakt igenom. Men som upplägget i Idol är - Det handlar om utveckling, och det är Calle som har utvecklats. Men sen mäste man ju också vara bäst så klart, men för mig handlar det omobjektivitet - att vara bäst ikväll, inte under hela hösten. Och där tycker jag fortfarande att Calle var bäst ikväll. Och det tycker jag var jäkligt synd. Av någon anledning så lät det som att Erik hade röstproblem ikväll. Han orkade inte gå ut för fullt verkade det som. Sen tycker jag att man i kommande Idolår borde sätta gränser för dem som redan haft en musikkarriär. Lika var det med Marie Picasso 2007.

Så.. Erik är en jävligt grym och färdig artist, och han kommer slå stort. Han är en stjärna.
Calle behöver vinsten mer, och ikväll förtjänade han den. ikväll var han faktikst bättre än Erik, och det är inte ofta det sker.  

Men den här finalen spelar det inte så stor roll. Jag kommer inte sörja om Calle inte vinner, utan jag kommer glädjas med Erik. Jag kommer inte sörja om inte Erik vinner, utan jag kommer glädjas med Calle.

Men nog kommer jag bli lite extra glad om lille Calle vinner. Och det har med hans utveckling att göra som motivering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0