Även min lön kommer lysa med sin frånvaro

Jag var nyss in till stan och hämtade mamma på jobbet, vilket är samma ställe som jag ska jobba på. Och vad får jag inte veta? Jo.. Det går magsjuka där. Trevligt trevligt tyckte jag, och såg nu hur julfirandet tidigare blivit förstört, och nu även det feta lönekontot sina ut i sanden. Ni förstår.. Med mitt imunförsvar dröjer det inte länge förrän jag också ligger och tömmer kroppen, vilket i sin tur betyder inget jobb = inga pengar. Känner redan nu hur bakterierna flödas i mig..

Kanske dags att nanna. Imorgonbitti är det att kliva upp och skjutsa mamma till jobbet igen kl 6.15.
Anledningen? Jag ska ha bilen.
Varför? Jo, för att jag ska baka julkakor så klart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0