Praktikanter på verkstäder

Var som sagt med mamma till Bollnäs idag. Hon till sjukan och jag till Däckia. Ja, jag knallade in jag till kassan, sa
"Hej, jag skulle lämna in en Volvo v70 regnr XXX XXX. Ni skulle balansera fälgarna och däcken på den"
Karln i kassan tittade lite underligt på mig, slog i datorn och mumlade lite innan han svarade:
"Jaaa.. Den ska in här intill efter bilen som står där"
Jag: "Ja okej...."
Någon minut passerade innan jag glappade: "Du vill inte ha nyckeln?"
Kassasnubben: "Jo, det kan ju vara bra"

Sen gicks det en repa med hunden för att lagom komma tillbaka tills de kärde in volvon. Vi var snabbt efter och stod där inne i garaget eftersom det var svinkallt utomhus. Till förvåningen tillkommer: De hade inte en aning om varför bilen var där i verkstaden. Efter lite info så får vi till vör dase se hur de bit för bit plockar isär bilen. Det enda jag kan tänka på är: "Pappa kommer bli skitarg......"
Men till slut verkar de få koll på vad det är de ska göra. Och en praktikant börjar sätta ihop bilen igen.Lagom bra. Hela vägen hem satt jag och väntade på att däcken skulle hoppa av.

Sen må jag säga att jag tycker att polisbilarna är jävligt heta, men inte fan är de så smoking hot när de åker bakom en i flera mil och man lätt gissar ut att de kontrollerar hastigheten på en. JAg kan även tillägga att det var en ful polisbil utan reflex och gammal volvomodell.


Och klänningsproblemet inför nyår är löst. Mamma och jag ska sy en. Och den kommer bli så fin i mörkvinröd och svart tyll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0