Den som väntar på något gott får alltid slita häcken av sig

Just nu sitter jag med dessa frågor:

- Redogör för vilken betydelse rörelse har vad gäller barns och ungdomars fysiska, sensomotoriska och psykiska utveckling.

- Diskutera vad du som pedagog kan göra för att bidra till en positiv självbild hos alla elever när det gäller kroppen, rörelse och fysisk aktivitet?

- Hur kan förskolans/skolans fysiska miljö vara utformad för att stimulera barns och ungdomars utveckling?


- Ge några exempel från situationer i förskola/skola på varför det är viktigt att barns och ungdomars motorik är väl utvecklad.

  

- Ge ett konkret exempel på, samt beskriv, någon arbetsform eller aktivitet där du som lärare i din verksamhet och med dina elever får in rörelse i undervisningen. Förklara, med hjälp av din kunskap om barns och ungdomars utveckling, vilket värde denna arbetsform eller aktivitet har för eleverna på kort och lång sikt.



Kul va? Svar ja.. faktiskt. Det är ett viktigt ämne som det är bra träning att få ta ståndpunkt i,  men jag har ingen som helst motivation. Och ännu bättre: nästa examinerande seminarie är den 3 december, och vi ska ha skcikat in våra svar skriftligt innan den 2 december, och då är jag och steker på Teneriffa. Alltså måste jag skriva klart och skicka in dess frågor innan vi åker på morgonen den 30 november. plus att vi har en gruppdiskussion som ska vara inne senast den 7december som vi måste göra nsäta vecka också, efterosm jag inte kommer hem förrän morgonen den 8 december. en som väntar på något gott får också slita häcken av sig. Det är priset det.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0