Konstan att vinna över elbolaget

Just ja, hyllan sitter ju uppe igen nu äntligen i sovrummet, och gjorde hela rummet mycket bättre. Visst skulle jag vilja ha en del förändringar och så, som större säng och andra saker, men Fredrik och jag har sagt att sängen får vänta tills vi bor ihop. Och sängen duger pefekt än så länge.


image40

Sen har jag fått rätt hos elbolaget, tack vare att jag är en envis åsna och inte ger mig, utan jag kontaktade givetvis bovärden Janne, och såg till så att han och jag gjorde en avläsning av mätarställningen, och se där ja! De påstår att jag gör av med flera 100 kWh mer än vad jag faktiskt förbrukat. Och visst är det rolgit hur annorlunda man blir behandlad? När jag ringde och ville få det korrigerat i morse så fick jag bara höra att det fanns ingenting de kunde göra, men så fort Janne lyfter luren och snackar med dem, då jävlar, då sker det grejer minsann! Och Lotta stackarn som bor längst ner, hon hade fått en ännu högre räkning än mig. Och jag och Andreas pratade om det och jämförde. Enligt Söderhamns Energi AB så gör jag av med istort sätt liak mycket el som de gör, och det är väl komsikt, då de bara bor 100 meter bort (så det kan inte bero på området), de har en trea på ca 75 kvm (jag har en 2.a på 48 kvm), de har en likadan fyl & frys som mig + en jättegammal kyl med frys ute i förrådet (och DE drar mycket el) plus att de har mycket mer elektroniska produkter som drar mycket el (jag sitter med en laptop som laddas endast när den behöver det). Så de kunde på inte komma med någon vettig förklaring tyvärr, och då kan jag bara inte låta dem ha rätt. Aldrig i livet.
Så nästa gång får jag en korrigerad elräkning. Ha! Så ge er inte, kära vänner. Ge er icke.


image30

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0