Hur man tar sig igenom en hormonspiral-insättning

För er som undrar hur det känns att sätta in en hormonspiral, så kan jag tala om för er att det känns, så in i helskotta. Fast jag kan också tala om för er att det känns så i kanske 2 minuter sammanlagt, sen går det över till en smärta som för mig känns som mensvärk, och den värken sitter i ett tag. Vad man kan göra för att få det att kännas bättre är att ta en Ipren och i stort sätt bo i sängen. En bonus är om ens pojkvän är bortrest och inte kna närvara. Då kan ni förtränga smärtan genom att vara bitter. Tro mig, det hjälper faktiskt. Och när ni ska sätta in den, och de där göörhemska 2 minutrarna är så gör det ont, det gör det verkligen, men prata på med banmorskan, för om ni bara ligger där och biter ihop, då känner ni allt. Om ni pratar så fokuserar du återigen på något annat.
Annars vet jag inte vad jag ska säga mer just nu. Att det är helt underbart väder, men jag kan inte vara ute och sola för jag har ont? Där har ni också nånting ni kan lägga fokus på, så gör det inte lika ont heller. För faktiskt, om jag bara slappnar av och inte tänker på nånting, då gör det ont. 
Sen, mina kära vänner, har ni (i de flesta fall) fem mensfria år att se fram emot, så ack vad det är värt lite smärta!
image30 

Kommentarer
Postat av: Linda Hult

Jag ska bara meddela att de var nog den värsta smärta som jag kände! De gjorde skit ont!!! Sen blev jag dålig i magen också. Aj aj!! Men den är ju bra sen! :)

2008-05-15 @ 14:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0