Sugar we're going down

Det blev ingen skola idag för varken min eller Jennies del. Igår vid 17 tiden fick jag en sådan konstig huvudvärk som bara blev värre och värre mot kvällen. Jag tänke att den går det ju att sova bort, men när jag vaknade kl 6 i morse så kändes det som att jag skulle avlida. Jag visste verkligen inte vart jag skulle ta vägen. Så jag skcikade ett sms till min käraste klasskamrat att det inte blev nått för min del, och fick tillbaka vid 7 att hon skulle få jobba oxh tjäna storkovan idag. Så här sitter jag nu, med tungt huvud. Värken ligger liksom bakom öronen och tynger ner hela huvuddet. Jag ger det några dagar, sen blir jag förbannad.
Jag måste återigen påpeka att jag tycker teve har blivit värdelöst. Förr i tiden var det en massa bra program på förmiddagarna, men nu består de endast av flera timmars tävlingsprogram vid allt för töntiga namn, och sedan blir det repriser på serier som gått på kvällen innan. Vart är tevevärlden på väg någonstans, när inte ens jag finner den tillfredsställande längre...? Det är bad, really bad.
Det är tänkt att jag ska gå ner på Låstjänst och hämta ut nyckeln tilll lägenheten också, men nu regnar det bara en massa. Och jag orkar verkligen inte gå i en massa regn. Eller orkar och orkar. Det gör jag väl, men felet ligger i att jag inte tycker om att gå i regn. När det regnar ska man sitta inne och mysa framför, just det, teven. Så televisionen, kan ni ändra era programtablåer såna här gånger? Jag bryr mig inte när jag går i skolan, för då har jag inga behov av att se på teven, men ni förstår vad jag menar. Fast i och för sig så får ju jag ta på mig denna gång, då jag egentligen skulle ha suttit i 33:103 på en föreläsning i kognitiv psykologi.
Sen ikväll ska vi baka tårta med barngrupperna är det tänkt. Rebecca fyllde också år igår (19, grattis). Visserligen så har det visat sig att Reeba inte kommer ikväll, men vi har ju lovat barnen att baka tårta, så då blir det tårtbakning.. Det dryga är att Fredrik slutar 15.45, och då är det bara att gå ner och handla och sedan gå och jobba. Så det blir ingne middag förrän efter, låt säga vid kl 21. Vi får se om vi hittar något på Hemköp när vi är där.
Och jag har mer och mer börjat fundera på hur jag vill göra med mitt hår nu när jag snart ska klippa det. Både Mary och jag har tid kl 15:15 på Frisörcenter i Göteborg den 4 april. Och jag måste bara säga detta: Frisörcenter är det enda ställe där jag bilvit nöjd hos. Jag vet, smart läge att skaffa sig en favoritfrisör 6 timmar bort med tåg. Men jag får helt enkelt tima in mina besök hos Mary när jag behöver klippa mig. Visst har vi en smart thing där, Mary? ;)

Kommentarer
Postat av: Mary

Oja, det har vi ;)

2008-03-12 @ 11:44:55
URL: http://mariagrehn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0