Konsten att inte palla att sova längre

Somnade skönt nog vid 22.30 igår, och vaknade bara knappt när Fredrik gick och la sig. Var även helt död när han klev upp i morse, och somnade om så fort jag la huvudet på kudden. Vaknade återigen vid halv 10, och kände att jag inte pallade att sova längre. Jag pallade inte. Tänk er. Är inte det lite av en dröm när man inte pallar att sova längre. För mig som är så fruktasvärt morgontrött och som tycker att morgonen kan slänga sig i väggen så är det så. Ibland önskar jag att det vore så jämt och ståndigt. Jag vill kunna vara morgonpigg. Eller just nu vill jag ha lätt för mig i skolan. Det vore inte en konst. Det vore ett underverk. Jennie och jag har föresten fått Jacob i vår grupp, så nu gäller det att sätta fart med pluggandet igen.
Men men. Hade tänkt käka lite frulle nu, om det inte är så att karln kommer hit på lunch om en timme.

Sen börjar det mer och mer komma fram att finalen i Melodifestivalen faktiskt var en konspiration, att det redan var uppgjort att Charlotte Perrelli skulle vinna på ledningens begäran. Aftonbladet har nyligen fått det bekräfftat av en av Göteborgjuryns deltagare. Jurymedlemmen menar att Sannas framträdande, som var en inspelning från den delfinal där hon tårfyllt och rörd sjunger sitt vinnande bidrag, påverkade hennes poäng till det negativa. Mendan Charlotte i sin tur hade ett annat framträdande på dvdn, ett framträdande där hon inte visste att hon gått vidare. Om detta stämmer, kan det alltså vara som så att Charlotte inte egentligen skulle ha vunnit. Men vem vet.  Om det är sant eller inte - bedöm själva.

image9

Melodifestivalens riktiga vinnare?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0