Från och med nu ska jag äta en tjuga om dagen

Har ni tänkt på en grej? Vad är inte den tråkigaste aktiviteten att utföra (Förutom städning)? Jo, laga mat. Jag har alltid tyckt att det är roligt, men nu har jag insett vad det är man egentligen gör. Man äter upp sina pengar. Sen jag flyttade in här har jag ätit upp en Thailandssemester känns det som. Hur kul är den på en skala? Kan man få vara evigt bitter eller? Jag kan ju lika gärna sätta mig och ätat upp 1500 kr rakt upp och ner. Sedel för sedel. Så känns det just nu. Man borde ju gå ner i vikt också. Visserligen är det väl smalare med en tjuga om dagen. Billigare också. 20 x 30 = 600, och 1500-600 = 900. Sen blir det ju givetvis 620 vissa månader, men det tar vi ut i februari månad sen.
Men tjugan får vänta, för ikväll är det middag hemma hos Fredriks föräldrar. Ryktet säger att det är tacos, och det vill man ju inte missa. Och eftersom Fredrik blir hemma från fjällen i påsk och vi vaktar huset, så tänkte jag ta med honom hem på presentationsrunda över en påskmiddag i Sandarne. Gud bevare mig väl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0