Teneriffa - dag 3

Tisdag 2 december:

Började vi dagen med att slappa i den sol som fanns tillgänglig. Vi käkade lunch i poolbaren och sedan begav vi oss ut på stadens alla gator igen som alla andra dagar. Jag var på jakt efter en kuvertväska, och tillslut hittade jag en som jag gillade. Jaf hittade också en strandklänning som jag köpte nere på en marknad vid stranden. jag köpte även ett par skor som jag ska ha till min nyårsklänning, och vi köpte varsinna handdukar med en karta över Teneriffa.





Att välja på menyn kan vara svårt ibland...





...men efter mycket om och men blev det en kycklingtoast.





Här ser ni området Safari. Häromkring fanns det många "exklusiva" (jämfört med det andra utbudet) affärer som bl a Escada, Cartier, Rolex, Lacoste, Nike och Carolina Boix (där jag köpte mina skor). På övervåningen som ni kan se på bilden finns även Playa de las Americas mest finaste restauranger, och på en av dem skulle vi komma att äta senare i veckan. Rakt fram ser ni även en fontän som inte är på för tillfället, men på kvällarna kl 20, 21 och 22 är den på, och i takt till musik som strömmar ut ur högtalarna så ändrar vattnet färg och form. Häftigast var när det var musik á la Sagan om Ringen och
Jesus Christ Superstar.




Big mama!





En av strandpromenadens alla restauranger





Strandklänningen jag köpte på marknaden Malibu, €12





Handduk €3. detta är min, Fredrik köpte en i blått (som jag nu inte vet vart han gömt i lägenheten)





Svarta skor från Carolina Boix. De var på rea, och skulle nu kosta €20, men jag fick dem tydligen för €15, så det blev ett fynd! De är även jättesköna att gå i.





Svart kuvertväska, €12.





En av alla de vackra juldekorationer som fanns runt om i Playa de las Americas. Denna stod vid Safaris område.





Fredrik hittade en bil han ville köpa när han blir stor.




! Alla bilder är © Caroline Pettersson !

´

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0