Klockor gånger flera...?

Idag har jag hämtat ut en ny klocka på Herambs Uraffär. Det blev en av samma märke som den förra, Storm, fast den här i en större modell. Jag vet att urtavlan här på bilden ser hemskt grön/gul ut, men i verkligheten skiftar den liksom i en pärla, om ni förstår? Blixten på kameran verkar bara inte vilja att det ska synas på bild. Och lägg märke till sekundvisaren som är Storm-gubben! (som på bilden var upp och ner)
Det lönar sig faktiskt att täckna försäkringar tydligen. Och urmakarna tyckte det var väldigt roligt, eftersom de såg att mamma och pappa hade varit in och köpt min gamla klocka den 20 december 2001. Alltså på pricken 7 år sedan idag så hämtar jag ut en ny. Sammanträffande?




Klocka STORM
995 kr



Det fanns dock en annan som jag ville ha, men som kostade 398 kr, och jag hade ett försäkringsbelopp på 999 kr att hämta ut, så de sa åt mig att jag var dum om jag tog en så pass mycket billigare klocka, eftersom den gamla försäkringen kommer att skrivas över på den klocka som jag väljer.
Den andra var dock mer som ett smycke, och jag har önskat mig den i julklapp av Fredrik istället :) Den hade ett silverfärgat länkat metallarmband och med en stor rund silverklocka med en svart urtavla. Så som sagt, den skulle passa bra till fint, eller vad man ska säga.
Tjaa.. vad mer kan jag säga? Ni får se den på bild/i verkligheten om tomten är snäll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0