En Fredagskväll så tråkig

Fredrik är ju som nämnt i Alfta på KU-grejs. Han upplyste mig om att det inte var något sovtvång där, utan att de flesta skulle vara vaken hela natten, och vad kommer det att ge för resultat? Jo, han kommer somna innan kvällens början imorgon och sen var den helgen förstörd. Tack älskling, jag som hade planerat.

Den här Idolfinalkvällen till ära sitter jag med kursportföljen. Jag vill gärna få den klar innan söndagens slut, eftersom vi, enligt mig, har det värsta examinerande seminariet på onsdag och i och med det ska vi lämna in det skrifitligt och vi ska ha refererat till två vetenskapliga artiklar. Så vi får väl se hur det kommer att gå. Jag börjar mer och mer tro på att HiG's mål är att ge eleverna magsår. Får det är ungefär som så det känns. Eller vad vet jag. Jag har aldrig haft magsår, så långt jag vet.

igår och idag så arbetade vi på klänningen, och jag står kvar vid mitt ord - den är helt underbar! Nu är det inte alls så mycket kvarp å den, men det är en bra bit ändå. Fodret ska in och sys fast i klänningen, kanter skall vikas ner och sys, sömmar skall strykas, klänningen skall fållas upp till perfekt längd och sen skall tyllet in i nederkanten på fodret. Så än är vi inte klara kära vänner, inte än. Men man kan svaja runt i den i huset om man så vill. Det kan man. Imorgon ska jag först träffa Andreas vid 10-tiden för att åka och titta på julklapp åt mamma och pappa, och sen ska jag väl hämta upp Fredrik, för att sedan dra ut till Sandarne och lämna bilen och så att mamma kan få fixa lite mer med klänningen. Vi vill göra så mycket som möjligt på den nu, för nästa vecka ska hon in på Uppsala Sjukhus igen. Och innan vi vet ordet av det så är det ju julafton, och jag hade tänkt ha den redan då om det tillåts. Jag hade inte tänkt delge er med en bild än innan den är helt färdig, så ni får hållas på halster ;)

Nu ska jag se vem som vinner Idol 2008 (Kevin, utan tvekan), och sen ska jag kanske sätta mig och påbörja dag 4 på reseberättelsen. Då blir ni väl glada? Men jag kan redan nu tala om att det är dag 7 som ni ska hålla utkik efter, för det är dag 7 som vi var på Loro Parque, och det är dag 7 som innehåller späckhuggare, delfiner, sjölejon, vit tiger och pingviner från nordpolen tillsammans på världens största konstgjorda glaciär. Det ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0