Min så kallade Manhattan

Okej. vi gick ut och vi är hemkommen från svängen. Och vad vi kan säga om det är att after work borde man ha oftare. Tvyärr glömde jag kameran, annars hade ni fått se min så kallade "Manhattandrink", som snarare var en whiskey blandat men bittermandel. Shaked, not stirred.  Drinkfan smakade apa i alla fall, och jag är glad att det var 25:an och att det inte kostade mig mer än så. Men så här Sex and the City-influerad så ville jag verkligen passa på och smaka en Manhattan, men jag antar att det få ske under dyrare och mer proffisionella förhållanden. Fast nästa gång tar jag nog en Cosmopolitan.




Manhattan

4 cl Kanadensisk whisky
2 cl Martini Rosso
ett par stänk Angostura Bitter

1. Röres
2. Servera i martiniglas med ett rött cocktailbär

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0