Inception

Tack Lisa och Isabell för ert val, känner själv att jag lutar åt den dojan med ;)

Cut to the case: Inception var överförväntningarna väldigt bra. I början kände jag att jag bara ville gå därifrån för jag fattade noll (plus att jag var kissnödig till tusen en kvart in i filmen och jag insäg att den var hela 2,5 timmar lång), men efter ett tag fattade jag galoppen. För det är det jag tror att man måste göra, fatta exakt vad det är som händer, annars går det käpprätt åt helvete med den här filmen. Handlingen är så pass avancerad så att jag blev imponerad av hur någon ens kan komma på en sådan film, plus att slutet, utan att avslöja något, är genialt på något sätt. Ja, imponerad blev jag. Sen reflekterade jag även över en annan sak jag hört: när Leonardo DiCaprio är inblandad så är filmen bra. Och jag är beredd att instämma i det påståendet. Alla filmer hans namn finns med i blir kassaklirr på biograferna och får höga betyg i recensionerna. Nu fattas bara för mig att se Shutter Island (Fredrik vägrade gå på bio på den).

Minus för:
- att jag jämt lyckas få en tre meter lång kille i stolen framför som täcker halva mittpartiet av filmduken känns det som.
- att vara kissnödig under den här filmen. Halva filmen innehåller nämligen någon form av rinnande vatten. I all fall känns det som så när du är så kissnödig så att det känns som att du ska spricka.
- att sätta biosnasket i halsen när du redan är så pass kissnödig som du är. Att dricka bort det är som att välja mellan pest eller kolera i detta tillstånd.


Så gillar du välgjorda filmer med en handling som ger dig utrymme för psykologiska reflektioner och den det där pirret i magen över hur det ska gå (det där kom igen kom igen KOM IGEN DÅ!) så ska du självklart se Inception!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0