Frysta bär på lösvikt


När jag var och handlade idag efter träningen så såg jag att Konsum Nian börjat med frysta bär på lösvikt från Finnerödja, kravmärkta till och med, så nu har jag en burk med stora fina björnbär, hallon och blåbär i frysen, vilket är ett utmärkt alternativ till snask! Angående kravmärkt så har vi börjat med att köpa så mycket ekologiskt som möjligt, dels för miljön och dels för nyttighetens skull. Med ekologiskt så slipper du mängder av tillsatser såsom konserveringsmedel etc, vilket är mycket bättre för din kropp. Dessutom är mycket av det ekologiska faktiskt billigare än det ickeekologiska, eller så skiljer det bara någon krona, vilket jag tycker är värt det i längden.


Ringde Fredrik för jag var så sugen att se Inception på bio med min kära fästman (gud vilket fult ord...), men den lilla fyllekråkan (han är på pubrunda i Uppsala) har tydlgien bokat in sig på kräftskiva på lördag, så det verkar bli en singelkväll då med. 

Kommentarer
Postat av: Josefine

Inception har jag sett på bio och den var mest bara invecklad o konstig och tittade man bort för en sekund eller tänkte på nått annat för en sekund hade man genast tappat bort sig i handlingen.. Jag tyckte den helt enkelt inte var så bra som jag hoppats på och som jag hört alla andra säga..

2010-09-17 @ 10:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0