Latigt bekymmer, Postens slarv eller Säljarens lögner?

Seg morgon. Nicky höll mig igång i evigheter kändes det som innan vid kl 8 kunde hur jag dåsade iväg igen. Upp som en tupp 9.45 och in i duschen. Ska strax ut med parveln för en frisk promenad.

Sen är jag väl lite besivken också. Inte på mina ögon den här gången (det kommer dröja länge innan jag kommer över det ska ni veta), utan på min Mary Kay TimeWise 3-in-1 Cleanser-auktionTradera. Hon fick pengarna i onsdagskväll, men jag har ännu inte fått produkten. Jag har läst om henne i hennes omdömmen, och hon har bara positiva så det känns så klart surt. När jag kontaktade henne så fick jag till svar att hon har skickat den, men att hon bor rätt "lantigt! (som hon själv säger) och att det kan ta ett bra tag i bland. Men jag skulle ge det tills idag. Men vad händer sen? Om den inte kommer alltså.  Ska jag bara få stå ut med att jag har pungat ut 180 kr och inte får någonting för det medan hon skyller på postens slarv? Det är så klart det kommer bli så. Som köpare på tradera är man införstådd med att om man inte lägger till 50 kr extra på frakten och får rekommenderat så finns det inga garantier. Men kanske att Tradera borde göra Paypal och Payson-alternativen (du betalar in pengar på ett hotmailkonto hos dem, men säljaren får inte pengarna förrän du godkänt varan. Ananrs får du tillbaka dem) obligatoriskt. Men hon kan ju räkna med ett negativt ömdomme från mig i så fall..

Är det ett Latigt bekymmer, Postens slarv eller Säljarens lögner? Vad tycker ni?


Den kom med posten idag. Tack och lov.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja..svårt o veta :S Trist när det blir så!!

2009-01-29 @ 14:11:26
URL: http://ndail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0