Kyckling med sting denna afton

Idag åker vi som tidigare sagt hem till Gävle igen för en vecka med skolrelaterade aktiviteter. Sen bär det av uppåt igen för jul och nyårsfirande och arbete.

Innan jag somnade igårkväll så satt jag och kikade runt på olika bloggar och sökte matinspiration. Jag älskar ju att laga mat, och främst nya rätter. Jag älskar allt med kyckling i i stort sett, och hos Kanjagblismal? hittade jag denna rätt:



2 kycklingfileer
1 paket bacon
1 gul lök
5 färska champinjoner
1 stor klyfta vitlök
1½ dl vispgrädde
½ dl mango chutney
sambal oelek efter smak

Stek baconet i små bitar och låt det överflödiga fettet rinna av. Strimla kycklingfileerna och bryn i stekpanna. Häll sedan över tärnad lök och champinjonerna, pressa i vitlöken. Låt steka tillsammans någon minut eller två. Pytsa sedan över baconbitarna igen.

Klicka sedan i mango chutneyn, sambal oeleken och grädden och låt puttra tillsammans ett tag på ganska låg värme. Salta och peppra efter behag.


Vad tror ni om den rätten? Jag tycker det låter smakfullt, så vi testar detta rätt ikväll, och jag lovar att skriva hur det blev senare ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0