Helgen i sammanfattat format

Jag har inte bloggat på ett tag nu, men det har sina orsaker. Nämligen:

Fredags - I fredags hade jag praktik (ja, jag vet att man inte får säga praktik nu för tiden, men vet ni vad? Det skiter jag fullständigt i, för egentligen, hur töntigt är det inte att säga VFU istället?). till 17.30 och sedan gick jag hem till bubben och vi gjorde korvstroganoff. Sen tittade vi på Idol, sörjde att den bästa åkte ur (Robin E) och snyftade till filmen Mask (Inte den med Jim Carrey, utan den från1985 med Cher som mamma till en missbildad 15 årig pojke, Rocky, som har en sjukdom som gör att han ser ut som ett lejon i ansiktet. Ja.. Ni kan ju tänka er att man grät en hel del. Och att den är verklighetsbaserade gör ju inte saken bättre precis.

Lördags - Denna lediga dag blev inte så ledig med tanke på att jag infann mig på Mariagården kl 9.30 till 16.00 och hade ledardag. Vi fick faktiskt igenom en hel del smarta idér om hur vi kan göra saker och ting bättre och som vi efter nyår ska införa.
Efter det promenerade jag och Andreas Onelius hemåt Fredriks föräldrar (Andreas bor åt samma håll, och med sällskap när det skymmer slipper man bli våldtagen i den här staden förhoppningsvis) där det vankades middag med en av mina favoriter - lasagne. Fredrik som avsskyr denna rätt käkade dock grillkorvar den tönten.

♥ Idag, Söndag - Klev vi upp och pallrade oss till UEK till 10.15. Sen var det konfaträff och hipp som happen och nu sitter vi här, då vi nyss har käkat Örtkyckling, ris och currysås och smälter maten innan vi ska göra Fredriks goda hallonsås och äta den tillsammans med vaniljglass. Mumsfilibabba.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0