För det är Fredriks födelsedag idag.

Dagens händelser har varit som så att min pojkspoling har fyllt år, så det har varit kalas. I paketet från mina föräldrar var det en tröja precis i Fredriks smak, i paketet från mig: 4 st tröjor, en korthållare (en likadansom jag har, där man kan designa den själv genom att det är ett genomskinligt lock så, och där man sätter in valfria bilder, så nu envisas pojken med att han ska ha en bild på mig. Den saken kan dock mycket väl diskuteras) ett skärp, ett armband (inte i metallformat, utan ett sånt där där trådar ligger hårt packade) och filmen 300. Av sin farbror med fru och kusiner fick han en körlektion på Kents, farmor pengar, mormor och morfar pengar, Oskar strumpor (med tryck på, så att vi lätt kan skilja på vems som är vems) och av Stefan och Carina fick han presentkort på bio så att han han och jag kunde gå på dejt, och så fick han 1400 kr av dem. Så nu ska han äntligen köpa en ny mobiltelefon MED bluetooth. Oskar var dock riktigt skön. Han har hela tiden sagt att han inte ska ha någon flickvän på ett BRA TAG, men nu när han fick se vad mycket Fredrik fick av mig så skulle han skaffa sig en, för då fick han ju mer presenter. Han har dessutom lovat mgi att om han blir jätterik så ska han köpa mig en ny Volvo. Han tycker så synd om mig som inte har en egen bil. Så håll tummarna, kära vänner.
Vad vi sen ska göra är att ringa till ICA och beställa ett extra ICAkort i Fredriks namn som är kopplat till mitt. Det är bara krångligt att springa runt och handla, och så har inte den andra kortet på sig, och den befinner sig inte på affären. Vi ska väl också göra våra sista vettiga inköp och packa tills vi åker kl 5 på morgonen nu på lördag. Kan eventuellt hända att vi går ut på fredagkväll också, vi får se.
annars så har jag bakat nu när jag kom hem, kladdkakemuffins. Jag var in och köpte ägg när jag cyklade hem från Fredrik, då jag hade insett att vi har 1½ L mjölk som går ut idag. Så det skulle bakas för hela slanten. När jag kommer hem och sätter igång så ser jag dock att receptet inte innehåller någon mjölk, så tji fick jag. Men det är ju sjukt gott så.

Och imorgon fyller kära Nicky 8 år, så då ska vi ut till Sandarne och pussas och busas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0