Teneriffa - Dag 1

Söndag 30 november:

Började redan kl 2.45 på morgonen då vi klev upp och satte oss i bilen på väg ner mot Arlanda. Nicky halvt som halvt vägrade att gå till bilen, och undrade väl mest vart nattens sämn tagit vägen. Det flöt på i två timmar, och ganska percis kl 5 var ni nere på Arlanda, i godan tid dessutom då incheckningne skulle öppna 6.15. (Vi ville åka i skaplig tid utifall det skulle bli något efter vägen). Väntan gick bra, och innan vi visste ordet om det så var vi innanför säkerhetskontrollerna. Väl inne i Taxfreen så försökte jag få tag på mamma och pappa och höra hur det gick för dem att köra hem, men ingen svarade, och då blev man ju rätt orolig (med tnake på att det regnade och de sovit dåligt), så jag kunde inte slappna av innan jag till slut fick tag på pappa på hans jobbtelefon. Sedan fick man sig en klar upppfattning om våra medresenärer: det var vi och så var det pensionärerna.

Flyget gick också helt kanon, och jag ville på resan dit bli pilot. Detta yrkesval skulle dock ändras med resans tid, som ni kommer få läsa om. Och utsikten med soluppgången var helt underbar!



Vid 13.30 lokal tid (14.30 svensk tid) anlände vi till ett varm men samtidigt svalt Teneriffa och Aeropuerto Sur. Dryga timmen senare var vi på hotellet (Marola Portosin), där vi checkade in, gjorde oss hemstadda på hotellrummet och gick ner till poolbarnen och deras Happy Hour. 



På Happy Hour (kl 16.00-17.00) fick man 2 st Purple Rain till priset av € 3.70. Denna var nog den godaste drinken.



Sen tog vi det mest lungt, kollade in stan lite och så. Jag kan tala om att kvällen tog slut kl 19.30 för min del då mina ögonlock inte klarade av att vara öppna längre. Jag hade nämligen endast sovit 1 timme i Sandarne och 45 minuter på planet. Men det var riktigt skönt att få sova i en dubbelsäng á la 2.0 meter må jag säga! (Det var egentligen två st enkelsängar á 1 m vardera och med ett nattduksbord emellan, men vi möblerade om så att sängarna stod tillsammans, och nattduksbordet mot soffan)



Hotellrummet har ni här:



 






 
! Alla bilder är © Caroline Pettersson !


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0