Göteborgsbloggen del II - EXKLUSIVT - Brand på Hisingen

Lördag kl 17.30

Befinner mig på live på Hisingen, inte alls långt ifrån den stora branden i en lagerlokal som innehåller båtar. Helikoptrarna surrar i luften. Enligt pressen förvaras 400 st båtar inne i lokalen, och den an ni ju tänka på ett tag. De båtarna finns inte längre Enligt rapporter har inga människor rapporterats skadade, vilket vi kan pusta ut över. Jag har själv sett branden med egna ögon, och det brinner som in i helvete kan jag meddela. Då och då smäller det som smärre explosioner. Det tutar och tjuter av sirener från hela stadens utryckningsfordon, och här sitter vi, kanske en kilometer från självaste brandområdet. Deras främsta mål nu är inte att rädda lokalen, för den har de ingen chans på. Deras uppgift nu är väl främst att se till så att branden inte sprider sig till de närliggande bensinstationerna. Får den härjande elden tag på dem kan vi bli tvungna att lämna Hisingen.

När jag meddelade min käraste pojkvän om händelsen fick jag ett sms tillbaka: "finns det polisbilar där?" Och visst älskling, visst finns det polisbilar där. Skulle jag gå dit och se alla så skulle jag förmodligen få en kåtattack. Och inte tala om polishelikoptern som cirkulerar runt runt ovanför för att bedöma säkerheten.

När man väl tycker att röken avtar så väller det upp ännu mer, mer än någonsin för varje gång.

Och är det inte roligt så säg, för jag var mer rädd om min plattång än vad Mary var om Zlatan, då vi klev av busen från stan och det såg ut som att det var Marys hus som brann. 

 Och här sitter vi, Live på Lisa Sas Gata på Hisingen i Göteborg, och avvaktar vårt öde.


image30


Kommentarer
Postat av: Anna

Nu är det dags för min utmaning!

På stegräknare.se finns en funktion som man kan se avstånd mellan olika städer i Sverige och även räkna ut hur många steg på vilken tid det krävs för att komma fram. Jag utmanar dig att gå mellan två valfria städer på en vecka! Läs mer på min blogg! Sätt på skorna så börjar vi! :)

kanjagblismal.blogg.se/1207483042_min_utmaning.html

2008-04-06 @ 14:38:53
URL: http://kanjagblismal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0