Den 1 maj tar vi nya tag

Okej, jag är en total nolla. Jag kan ingenting..



Eller jaa.. Visst kan jag, och det faktiskt en hel del. Ska jag vara ärlig så kan jag 22 frågor av de 30 aom vi fick till tentan helt utan till. Upplysningsvis så vill jag tillägga att tentan bestod av 8 frågor. Vilka 8 tror ni det var....

Men dagen tar inte stopp där, mina kära vänner. När jag skulle cykla till stationen så märker jag att jag har punka på bakdäcket, och ingen som helst luft. Men eftersom klockna var så mycket så att jag skulle missa tåget om jag gick dit, så var det bara att sätta sig på sadeln och trampa trampa trampa. För er som nu testat på denna sportslighet med att cykla helt utan luft i ett däck - ni vet hur jävla irriterande jobbigt det är.

Nu kanske ni tror att det var allt, för mer otur kan man väl inte ha denna månad? Hååhåhåå vad ni misstar er. AJg hann nätt och jämt till centralstationen i Gävle och ska se vart mitt tåg står. Men jag hittar det inte nånstans. Tills jag får veta att rälsen mellan just Gävle och Söderhamn är avstängda, och resan ersätts med äckligt full buss, där chauffören verkar halvt full han med så som han vinglade fram och tillbaka där på vägen.

Så sammanfattningsvis, kompanjoner, har jag tenta 3 maj, 17 maj, 4 juni och 13 juni. Och det är bara den 18 april, men jag kan redan nu säga att aprilmånad 2008, det är ett enda stort jävla uruselt aprilskämt. och jag letar febrilt efter de dolda kamerorna.
Men jag tänker inte lägga mig ner och gråta. Jag står fast vid det som jag skrev i mitt tidigare inlägg. Jag har tid med det sen. Jag ska klara det här, och visa att jag är itne den nollan jag framställs för att vara. För jag kan så mycket mer än det här. April är slut om 12 dagar, och då jävlar blir det andra bullar. Och angående omtentan på den osm jag nu hade idag. Jag KAN 22 frågor utav 30 utantill. De 8 st som jag inte kunde råkade komma på tentan idag. Alligopa. Men vet ni vad det betyder? Samma 8 frågor kan ju inte komma igen den 17 maj, och därmed kommer jag klara den om jag bara behåller kunskapen. Så det så.
Jag kan inte skratta åt allt som hänt den här månaden. Jag kan heller inte gråta över det. Det är inte ens värt det. Jag känner mig bara tom, som om att jag inte kan känna någonting alls längre. Kanske kommer jag vakan upp imorgon och känna att mitt liv är på väg utför, och kanske vill jag lägga mig ner och dö. Men inte idag. För än så länge vet jag att jag faktiskt kan, och att jag är något bra. Och ingenting ska få förstöra det för mig. Jag har bara mitt livs sämsta månad. Men om 12 dagar är det som sagt slut på det hela, och jag tänker skälja bort allt kvällen den 30 april tillsammans med Karin och ett gäng glada filurer. Den 1 maj tar vi nya tag. Tills dess tänker jag vara passiv. Vi har ju klart och tydligt märkt att det inte ens är någon idé för mig att ens unna en gnutta av min energi till att försöka. Nu tänker jag lägga allt åt sidan, äta en god middag bestående av tacos eller quornfilé, klyftpotatis och sweetchilisås (jag har inte bestämt mig än. Jag ska höra med Fredrik) och mysa med karln min som jag faktiskt idag har haft ett seriöst förhållande med i 3 månader.


image30

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0