Ännu en gång ett lyckat experiment

Eftersom jag kände noll motivation till att gå och handla och man tydligen måste äta mat varje dag så gjorde jag en upptäcksfärd i kökets alla skåp. Ni som känner mig vet att jag bara älskar att experimentera och denna gång blev det detta resultat (dock oexakta mängder, eftersom jag oftast - läs alltid - höftar när jag lagar mat):

Jag tog 2 st kycklingfiléer som strimlades och förstektes. Under strimlorna stektes vispade jag samman 5 dl 15% matlagningsgrädde, rosmarin, två pressade vitlöksklyftor, citronextrakt (kanske 3 matskedar?), salt och peppar. Jag hällde sedan detta över kycklingstrimlorna i stekpannan och lät det koka samman i 20 minuter så att det blev krämigt. Till det här hade jag velat servera pressad potatis, men vi hade inte tillräckligt med potatisar för att kunna göra detta. Så i smått panik så gjorde jag potatismos (pulver med tanke på potatisbristen) som jag sedan spritsade ut toppar på ca 1-1,5 dl vardera på en bakplåtsklädd plåt och så slängde jag in dem i ugnen på 225°C i 20 minuter. Klart och skitgott! Tog dessvärre ingen bild, men kanske nästa gång?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0