1:a Advent



Så här såg det ut hemma hos oss när vi skulle äta. Adventandet är gjort, trots att vi kom hem från Stockholm i eftermiddags. Och med det menar jag att det är storstädat, gardiner bytta och tvättade och strukna och ljusstakar och fönsterlampor har bytts ut. Sängen är dessutom renbäddad med adventssängkläderna och där märkte jag att vårt röda underlakan låg i tvätten, så i natt får vi helt enkelt sova utan lakan och så håller vi tummarna på att det har torkat imorgon så att jag kan bädda i det då. Men visst blir det färscht när allt är rent och luktar gott? Dessutom ska jag efter min träning shoppa med Emma imorgon. Jag tänker mig lite nytt advent- och julpynt....

Och för er som undrar hur vi hade det i Stockholm: KALLT! Det var riktigt jävla svinkallt ute! Men väldigt mysigt och snöigt. Shoppingen hade vi som sagt tänkt varit mer, men det betyder bara att jag har en plus på kontot. Och angående restaurangvalet så blev det enkelt: vi fick snällt lägga oss i sängen på hotellrummet med en varsinn sallad och en 200g's chipspåse från SevenEleven. Allt var fullbokat så vi blev minst sagt ritkigt besvikna och hade lika görna kunnat åkt hem där på kvällen. Men nya tag nästa gång (sen hade jag för kännedom även sagt till Fredrik att vi skulle boka bord flera veckor innan, men han sa att det var så enkelt att få bord så... Jomenvisst...). Men ett tips om ni ska till Stockholm på vintern är att gå runt i Gamla Stan sent på kvällen. Riktigt mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0