Praktpucko till IT-support

Alltså ibland undrar jag hur vissa supportrar kan få sina jobb. När jag försökte komma in på internet via datorn här hemma i lägenheten så gick det inte, och det fungerade inte heller på Fredriks dator. Försökte ringa supporten, men likt som alla andra gånger så verkar de inte vilja svara när jag ringer. Först när Fredrik ringde så gick det fram, och han fick prata med en riktig nöt som inte verkade ha en aning om vad han sysslade med, och sa istället att felet låg hos routern, men att vi skulle koppla in datorn i väggen. Hur går det ihop? Hur ska vi då se felet på routern? Med erfarenhet så visste jag hur vi skulle kunna göra, men då sa supportern nej till det förslaget. What?! tänkte min hjärna, och ringde istället storebror, som sa samma förslag som jag, och se... Det fungerade till slut. Så nu är man bra sugen på att ringa upp praktpuckot och fråga med vilken meritlista han fick jobbet som IT-support.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0