Oxfilé och potatisgratäng två dagar i rad

Första inlägget på det nya året. Har inte blivt något skrivandes förrän nu, då jag först jobbade (mitt sista pass!) och sedan var det ju tänkt att jag och Fredrik, Andreas, Helena och Isak skulle äta här ute i Sandarne med mamma och pappa, men pappa blev ett misstänkt offer för magsjukan han med. Vi tyckte dock att det var konstigt, eftersom varken jag eller mamma fått det. Visserligen kan vi vara recistenta själva, men vara smittbärande. Så där rök de planerna, och jag åkte till Fredriks familj i kräksnön (det är ett helvete ute på vägarna här uppöver!) öch åt samma meny, oxfilé och potatisgratäng.
Det visade sig dock sedan att pappa inte verkar ha magsjuka, och att planerna flyttats tills imorgon istället. Så nu blir det oxfilé och potatisgratäng två dagar i rad för mig och Fredrik Så får vi se vem som är bäst på matlagningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0