I jakten på allmänbildning




Idag gjorde vi ett nytt försök med planksteken, och se - de bleka bajskorvarna är ett minne blott! Dock hade inte Fredrik den rätta snitsen med spritsen, men det kommer ska ni se. Träning ger färdighet, som man säger! Gott blev det i alla fall med entrecôte och fläskfilé, en kall thai sweet chili & vitlökssås och dill på mosen. Mumma!

Jag har kommit in i en sådan där period igen där jag vill känna mig allmänbildad, och har därför suttit/legat och plöjt igenom kurslitteratur, därav min frånvaro här på bloggen. Jag har nu slukat Vygotskij och hans teorier om fantasi och kreativitet, och jag vet inte om jag stött på någon mer komplicerad bok att läsa? Hans teorier är bra, men meningarna är långa och tugget är gammalt, vilket gör att det blir svårt att hänga med. Men snubben levde 1896-1934, så vad kan man egentligen begära av språket? Men Janusz Korczak är fortfarande min Gud! Härnäst har jag gett mig in på att läsa Anne Franks Dagbok, så jag får ta och låna den nästa gång jag är i närheten av ett bibliotek. Har ni läst den? Vad tyckte ni?

Kommentarer
Postat av: Karoline

ja jag har läst anne frank, blev besviken på den.. :/

2010-04-10 @ 23:06:30
URL: http://wordsareveryunnecessary.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0