Det är med tiggande barn är tragiskt

Tror det har slutat att regna. Här ser jag till att mamma och pappa inte öppnar dörren när det plingar på. Det är bara tiggande påskkärringar, och jag tycker det är makalöst att ungar ska gå runt att tigga pengar. Godis, det är helt okej och självaste påskkärringgrejen ska barn vara med om, men pengar...? Bortskämda kallas det! Och då läser jag pedagogik, så jag vet hur barn kan vara. Förstör inte deras framtid, snälla! Det är ju helt sinnessjukt att barnen inte nöjer sig med att ge ett målat påskkort till den man plingar på hos utan att få någonting.

Annars då? Jag har inte rört en endaste liten bit påskgodis! Här hemma finns det inget av en anledning, men jag vet att Fredrik vältrar sig i godis på Öster. För på Öster finns det alltid något gott. Men ändå är hela famljen slimmade. Livet är bra orättvist ibland. Visserligen ska vi på middag hos Fredriks farmor på söndag, och då blir det väl något gott som vanligt. Men vi åker utomlands i sommar, så heja mig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

håller med dej,de där om att dom går och tigger godis. de va nyss några som kom hit och sa att dom inte ville ha godis, utan pengar..

naja

2010-04-01 @ 21:43:13
URL: http://clady.blogg.se/
Postat av: ♥ nathalie

sv; åh grilla är så jävla gott :D!

2010-04-01 @ 21:49:56
URL: http://nsander.blogg.se/
Postat av: katrin

Att det är röda dagar :) hahah

2010-04-01 @ 22:02:23
URL: http://nerunderstolen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0