Varning för Pressbyrån!

Var till skolan för 3 timmars grupparbete idag. Grupperna består utan 4-5 personer i varje grupp utom min. Jag har gått och blivit själv. Vi var fyra stycken från början, men en bytte grupp. Sen blev vi tre, men en av oss dök aldrig upp på våra gruppträffar, så vi var bara två stycken. nu har min kamrat beslutat sig för att hoppa av från lärarprogrammet, så då återstår då endast jag. Men jag har pratat med läraren, och han har godkänt att jag får göra uppgifterna på egen hand, men att uppgifterna inte beöhver vara lika omfattande. Så det är skönt. Nu behöver jag bara fokusera på mig själv och mitt arbete, och jag kan sitta med uppgifterna kl 23 om kvällarna om jag så gärna vill.

När jag slutade kl 12 idag så skulle Fredrik och jag som tidigare nämnt åka ut till Hemlingby Köpstad och ICA Maxi. Eftersom jag ätit en dålig frulle och ingen lunch så blev jag hungrig och Fredrik så underbar som han är gav mig en tjuga att köpa korv för. Så vi knatade in på närmsta korvanstalt, där en korv med bröd kostade 10 kr. Dock var det ett äldre par som verkade ha problem med en lott och det uppstod en invecklas diskussion mellan dem och kioskgubben, så vi knatade vidare eftersom vi hade en buss att passa. Hittade på Pressbyrån i granningången, och där beställde jag glatt en raggarballe med svängdörrar, som Ronny & Ragge skulle ha sagt. Notan? 18 jävla spänn! Här var det minsann inga 10 små korvören inte, utan en hel förmögenhet för en korvjäkel. Helt ärligt... 18 hela kronor.. Nästan hela min nyinvunna tjuga gick ju åt! Jag hade fått två cheeseburgare för den på Donken som låg tvärsöver. Ett plus dock för det grova korvbrödet som tycktes vara standard, men ändå. Inte behöver man väl ruinera folk för det. Dessutom hade de inte Slotts Originalsenap, och ketchupen bara rann och sölade ner min jacka. Nej tack.. Ingen mer Pressbyråkorv för min del inte...

Kommentarer
Postat av: Angelica

höhöhöh tur man slipper körvproblem! mööhöö

2009-10-23 @ 21:44:47
URL: http://framfall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0