Bevis på att min karl är ouppmärksam

Träffade Angelica idag för första gången på evigheter. Ärligt talat så har vi nog inte umgåtts sedan förra våren, så det var väl på tiden kanske? Angelica kom i alla fall hit och vi drog ner på Furan för en sallad. Satt väl där i drygan 1,5 timme. Snackade, åt och skrattade. Mest åt mormors demens, men man är väl en hemsk människa.
Efter det så knallade vi iväg på ICA Alen för att jag skulle handla lite. Så midagsplanerna ändrades från stekt falukorv och stuvade makaroner till grillad kyckling med tanke på att det var extra pris på det. Visserligen så ska jag ju ha med mig mat imorgon så.
Vi bestämde i alla fall att vi måste träffas snart igen. Herregud, när vi båda bodde hemma (vi har bott grannar sedan vi var 10 år och fram tills jag skulle till och fylla 20) så umgicks vi i stort sett dagligen, medan nu har det gått nästan ett år. Så skärpning kanske?

Sen kan jag väl bara berätta om incidenten i morse. Fredrik gick till skolan 7.30, och jag sov på. När Angelica skickar ett sms vid 11-tiden om att hon bara skulle duscha så gick jag återigen in i sovrummet för att klä på mig (jag var seg i morse, jag vet). Väl där får jag en smärre chock - Fredriks kudde är täckt med blod. Jag börjar tänka tillbaka: vaknade jag verkligen när han skulle gå, eller drömde jag bara? Lever karln överhuvudtaget ens? Det hela såg helt ärligt ut som en mordplats. Jag inser ju att det inte ligger till så, utan jag vet vad som orskat det hela, så jag ringer karln:

Jag: Hej. Vad har du hållt på med i natt egentligen?
Han: Vadå?
Jag: Din kudde är ju full med blod, och det ser ut som en mordplats.
Han: Va?!
Jag: Fredrik Wiström, kommer du inte ens ihåg att du har blött näsblod?
Han: Nej...? Det visste jag inte.
Jag: Men kudden din är täckt med blod, och ditt påslakan
(han sover med endast ett påslakan som täcke, inget riktigt täcke i alltså) är blodfläckigt, så du måste ju ha haft en massa blod i ansiktet när du vaknade.
Han: Det har jag ingen aning om. Jag hoppade in i duschen på engång.
Jag:
(Tittar in i badrummet) Jaa.. det förklarar ju varför den vita handduken är röd då..


Ibland är det rätt lustigt vad karlar är ouppmärksamma..

Kommentarer
Postat av: Karoline

hahahaha herreguuuuud. man kan ju tycka att han borde ha känt någon form av blodsmak :P

2009-01-27 @ 15:35:25
URL: http://wordsareveryunnecessary.webblogg.se/
Postat av: Marielle

Vad är allra viktigast i Ditt liv?

2009-01-27 @ 16:49:30
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0