Linsjävlar och tårtbakstävling

Har fått mina nya linser + en ny linsvätska för känsliga ögon, så nu ska jag ge det hela några dagar så får vi se sen. Om inte det här funkar så ska jag få komma till en ögonläkare och försöka luska ut felet. So wish me luck. Kan hända att jag måste sluta med mina färgade ögon och gå tillbaka till mina skitfula grå/gröna. För helt ärligt - jag sitter med de nya i nu, och jag ser inte ett skit känns det som. Jag ser faktiskt med mina glasögon. Och det känns som att om jag måste skippa mina bruna ögon så köper jag hellre nya glasögon. De jag har nu är med tunna diskreta bågar, och om jag ksa börja ha glasögon oftare så vill jag åtminstonde att ögonen ska bli mer i bakgrunden, och då passar tjockare bågar bättre. Och så tänkte jag börja med endagslinser istället för mina månadslinser nu. Någon som har någon erfarenhet av endagslinser?

Nog om det..

Vi hade tårtbakstävlning med Juniorerna idag, och jag må säga att äckligare tårta har jag nog aldrig ätit. Vi ledare var inte i rummet, och barnen fick sammarbeta i lagen och kommunicera via kroppsspråket istället för det verbala språket. Lag 1 fick 16/45 medan lag 2 fick 23/45 så ni kan ju tänka er resultatet. Och vad är det med ungdomarna och att ha så lite marsankräm som möjligt? Miniorerna, som är 6-9 år, de gjorde en mycket godare tårta minsann.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0