Unga Mödrar

Jag har tänkt på en sak.. Jag brukar titta på Unga Mödrar från Danmark som går på kanal 5 vardagar kl 18.30 om tillfälle ges och det är en sak som förvånar mig. Ursäkta mig, men jag kan inte låta bli - hur f*n kan man vara så dum så att man står och röker cigarett på cigarett när man är höggravid?! Och gravid överhuvudtaget...?! Visst, man gör som man vill, men är man inte bekymrad om att försöka hålla fostret så friskt man själv kan göra det? Dessutom verkar de inte ha några problem med att göra det i TV.
Dessutom...
Är man 21 år och redan har 3 barn med 9 månaders mellanrum mellan alla tre, vad är brådskan med att skaffa ytterligare en? Speciellt när ens kille inte vill.. Har han ingenting att säga till om? Och ännu värre - hur orkar man ta hand om en på 2 år, en 1åring och en några månader? Jag skulle inte orka för fem öre i alla fall. Och ett kanske stärre problem - man har ingen inkomst. Killen jobbar inte heltid och tjejen har ingenting. Jag tycker det är jobbigt ngog med två på en studieinkomst.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Det lät ju inget vidare det där!

Agree.

2009-01-29 @ 19:44:44
URL: http://chocolatechic.blogg.se/
Postat av: Karoline

hon skaffar barn för att ha något att göra. hon är antagligne helt IQ befriad och har insett att föda banr är det enda hon kan. förjävligt mot barnen och pappan, men det skiter ju hon i...

2009-01-29 @ 20:41:02
URL: http://wordsareveryunnecessary.webblogg.se/
Postat av: Annelie

Håller med dig! Jag och Niklas har bara en och båda vi är arbetslösa. Knappt så det går ihop för oss! Och jag skulle INTE orka med en till nu medan Tilda bara är ett år!

2009-01-30 @ 13:06:36
URL: http://dlx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0