Posten får fortfarande komma sent

Jag satt precis och tittade igenom mina gamla inlägg här i arkivet. Den 26 februari 2008 hittade jag följande utdrag ur "Då posten faktiskt får komma sent":

"Min böcker kom idag också, och vet ni, jag måste bara få berätta om min brevbärare. Förr kom posten runt 10/11-snåret. nu kommer det vik klockan 15. Anledningen är att vi har fått en annan brevbärare här i området som är en riktig liten mysfarbror. Han gick bergis i pension för 5 år sedan, men har detta som en liten hobby så är på sidan av sitt lilla pensionsliv. Eller så är han 60, men det vill jag inte slå fast vid. Han måste vara pensionär. Han ser ju ut som att han är i farfars ålder. Så kommer han där, och plingar på för att ge mig mina paket som är förstora för att dimpas ner i brevinkastet. Man öppnar dörren, och där står han, alldeles blöt, anfådd och gubbgullig i sin postencykelhjälm. Det är nog därför posten kommer så pass sent, för att han cyklar. Men det gör ingenting att min efterlängtade bok kommer så sent. För min brevbärare är den sötaste i hela världen. Då får posten komma sent."


Och ja, han är fortfarande kvar, vår söta lilla brevbärare. Och posten kommer nog ännu senare nu, men det gör som sagt ingenting. Han är bara för söt när han kommer där flåsandes. Ibland, så kan jag ta på mig att bära upp posten till hela trappen om jag möter honom utanför, allt för att han ska slippa anstränga sig, och jag ändå ska högst upp. Kanske kan jag få Faxeholmen att installera en hiss, enbart för hans skull. Men hur är det med hans transport nu? Cyklar han fortfarande? Isåfall hoppas jag att han har dubbdäck. När han hade semester i somras så kom posten allt för tidigt. Och tro det eller ej, men jag saknade honom.
Det slog mig att när jag hade min VFU under veckorna 45 och 46 i höstas så var det ett repotage om honom i tidningen. Om jag inte minns fel så är han runt 65, så jag gissade inte helt tokigt. Synd bara att jag inte kommer ihåg hans namn.
Nästa gång ska jag fråga vad han heter.

Jag vill ju ha ett namn på vår lilla gubbgullige brevbärare.

Kommentarer
Postat av: Anonym

eller så frågar du din bästa kompis vars pappa jobbar på posten vem det är.. för är det nåt hon är bra på så är det att luska (och spionera förstås). och posten kommer bergis sent pga att dom har gjort om distrikten...

2009-01-27 @ 22:55:30
Postat av: Caroline

Sant Elin, men du behöver liksom itne vara anonym längre vettu ;) Men luska med far din! Jag vill j uha ett namn på gubben!

2009-01-28 @ 12:29:48
URL: http://petterssoncaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0