Livet utan fungerande dator

Vet ni hur urtråkigt man har när man är "utan" dator. Den lever, efter att Andreas återigen fick bryta ner hela datorn och bygga upp dne igne med HP Recoveryskivorna. Men i och med att de håller på och flyttar så har han inte tid att fixa in allt som ska in i den, så är datorn helt oanvändbar. Eller ja.. Jag kommeri n på internet tack och lov för att jag har lösenordet, men jag har inget virusprogram så jag ska inte vistas här ute i etern med datorn. Jag har heller ingen tillgång till hårddisken och jag har inga som helst program. Det är så jävla roligt utan dator. Man tänker väl egentligen inte på hur stor del datorn och internet är i ens liv som fungerande varelse. Fyfan...

Fredrik är i Undersvik på utbildning och jag är alltså singel ikväll. Den har spenderats med något så roligt som röjning i lägenheten. I och med flytten så får vi Andreas widescreen tv, och den vi har ska flyttas in i sovrummet. Förändringarna där inne i sin tur är att soffan vi har där ska köras ut itll mitt gamla rum ute i Sandarne. Det dåliga med det hela är att den stora förvaringslådan under den inte får plats någon annanstans, så den följer med ut dit, och allt som hittills har bott i den måste stuvas in någon annanstans. Men jag tror jag har löst det nu ikväll genom en stör röjning, och äntligen kanske sovrummet blir mysigt och personligt...?

Apropå att Andreas och Helena håller på och flyttar - deras nya hem är jättefint, och jag må säga att jag är avundsjuk på deras vardagsrum med kamin och allt.  Det är så sjukt fint så det finns liksom inte. Så Fredrik, nu måste vi också flytta. bara så att du vet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0