Wii är också träning

Den här kvällen har jag nog varit duktig, med tanke på att jag har tränat i en timme. Men inte på gym eller nått sånt, utan med hjälp av Nintendo Wii. Nu är det nog många av er som tänker att det är inte ett dugg träning, men där har ni fel. Ta boxningen på Wii Sports tillexempel. Har ni testat det? Ni som har vet hur fruktansvärt jobbigt det är att köra den sporten, och ni som inte har testat har ju inte en blekaste aning, eller hur? Jag pratade med en sjukgymnasti, och fick veta att de faktiskt rekommenderar Wii som träning, eftersom det är lika effektivt och fysisk aktivering som att göra det i verkligheten. Sen kan det mycket väl vara så att det är snäppet roligare att träna med hjälp av Wii. Men vem vet - om jag hamnar i Uppsala till hösten kanske Elin och jag börjar gå på gruppträningar tillsammans? Eller vad säger du Elin?






Sen har jag satt upp en överbliven ljuslykta inne i badrummet. Har en likadan ute i hallen, och när jag kände att det var så tomt i badrummet så kom jag på att jag hade en till undanlagd. Dessutom har jag hela tiden velat ha levande ljus där inne. Så nu är det med liv där inne också.

Gillar ni thrillers? Då måste ni se Dolt under Ytan ikväll kl 22.00 på TV3. Där ser ni Harrison Ford och Michelle Pfeiffer i en spännande rysning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0