Vad kan ni rekommendera i London?

Middagen igår var supertrevlig med över 25 personer, stora som små. Det serverades en underbar fisk- och crabstickssoppa tillsammans med aioli och vitlöksbröd, och till efterrätt fick vi hallon och björnbär, vaniljglass, pepparkaksglass, grädde och chokladsås. Mums!

Sen bjöd tussen min in sig själv som nattgäst här hemma, så det blev en natt i en trång säng med karl, hund och katt. Men vad gör man inte?

Fredrik och jag fick ett par 1 000-lappar i julklapp, och för dem hade vi tänkt åka till London ett par dagar i sommar. Eftersom ingen av oss har varit i London, förutom jag som mellanlandat där, så har vi ingen aning om vad vi ska se/göra. Någon av er läsare som varit dit? Vad kan ni rekommendera? Madame Tussauds är en sak vi vet att vi vill göra, men sen då? Och shoppingen, where's the place to be?

Kommentarer
Postat av: Emma

Man kan gå till alla dom stora sevärdheterna som big ben, london eye, slottet och kyrkan diana och william och harrys pappa gifte sig så det kan man ta sig igenom ganska fort. Sen borde ni ju naturligtvis se piccadilly circus och för shopping finns oxford street, även om det kan vara lite dyrt. När jag och systeryster var där var vi på en marknad i covent garden. Köp en londonbok för dom ´har jättebra tips och en undergroundkarta. Och köp dagskort på undergrounden för det blir billigare än att köpa enkelbiljetter :) London är fantastikst vad man än gör :) Åh, ligg en stund och mys i hyde park om det är väder också, fantastiskt!

2009-12-28 @ 21:04:55
Postat av: Em

Min första gång i London besökte vi Madame Tussauds, Oxford Street, Hardrock Café och så åkte vi sightseeing buss! :) Sightseeingbussen tycker jag är bra eftersom det är "Hopp-on hopp-off" så man kan kliva av vid alla sevärdheter :) sedan var vi till Camden Market, något som jag gillade :) i somras när jag var där strosade vi mest runt och såklart Oxford Street igen (shopping, shopping) besökte Primark som ligger i början av Oxford Street (rekommenderar stort!!, tror man kliver av vid Marylebone Road eller så om man åker tub ;) i november när jag var i London besökte vi (förutom Oxford Street ^^) St Pauls Cathedral, den var häftig plus att det var hur bra utsikt som helst från tornet :) typ hur många tyrappsteg som helst upp dit, men värt det!

2009-12-29 @ 19:19:40
URL: http://annaemelie.wordpress.com
Postat av: Em

Dessutom så är whispering gallery i st pauls häftigt :) sen så besökte vi Westfield Shopping Centre (vid Sheperd's Bush) och det var STORT. Man måste ju se slottet också :) sen så kan man promenera rätt mycket i London, mellan sevärdheter och så, Och om ni åker på sommaren kan man ju mysa i någon park :) Jag och G picknickade i Hyde Park vilket var trevligt! London är amazing, tycker jag :) dessutom är guide böckerna man kan köpa här hemma väldigt bra :)

2009-12-29 @ 19:21:55
URL: http://annaemelie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0