Mitt 2009 i 32 st snabba frågor

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Oj... Jag flyttade till en annan stad, om det räknas?

2. Höll du några av dina nyårslöften?
 Jag tror faktiskt inte att jag gjorde något speciellt nyårslöfte 2008. Bättre lycka detta år? Och jo.. Presidenterna har jag dessvärre lagt ner.. Men jag kan förstfarande de 8 första, den 16:e och de fyra sista!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Min bror och hans sambo fick världens sötaste lilla ögonsten, Isak.

4. Dog någon som stod dig nära?
"Peppar peppar ta i trä" nähe.. Och det är jag VÄLDIGT tacksam över!

5. Vilka länder besökte du?
Inga, förutom Sverige.

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?
Jag har saknat Nicky sedan jag flyttade till Gävle, men jag kan ju inte direkt flytta ner honom också.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 
15 november, då den lilla ängeln Isak anlände till jorden.
28 oktober, då vi blev en "familj" i och med att vi förlovade oss och fick Skrållan.
20 maj, dagen som skulle bli förstörd för all framtid i och med att vi skulle ta bort Nicky, men som blev till en av de bästa, i och med att vi fick behålla honom.
 
8. Vad var din största framgång 2009?
Jag chockerade mig själv genom att bli en A-elev i skolan, och att jag lyckats prestera detta toppbetyg i två terminer nu.

9. Största misstaget?
Inget jag kommer på...?

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inledde ju året med kraftig influensa på självste nyårsafton

11. Bästa köpet?
Oj.. Min nya dator? Fast det svider ju rätt rejält. Ananrs svarar jag leggings!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Elektronik. Först en ny platt-tv och sedan en ny dator, men datorn var budgeterad.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att jag blev faster, förlovade mig, och att jag fick Skrållan. Fast främst av allt att vi fick behålla Nicky. Jag mådde så dåligt över att vi skulle ta bort honom, och nu tar jag ingentign för givet med honom längre.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
 "Himlen måste sakna en ängel" - LinnMaria
"Breakdown" - Daughtry

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det varierade. Ibland var jag riktigt nere, och ibland var jag riktigt glad.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Rest mer.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Inte underskattat mig själv så pass mycket.

18. Hur tillbringade du julen?
På Västerbacken med pensionärerna. Sedan med mina nära och kära.

19. Blev du kär i år?
Jag var redan kär.

20. Favoritprogram på TV?
True Blood, Grey's Anatomy, One Tree Hill, Gossip Girl, Ugly Betty, Desperate Housewives and so on...

21. Bästa boken du läste i år?
Alla Twilight-böckerna, Edward Finnigans Upprättelse och Janusz Korczak och Världens barn

22. Största musikaliska upptäckten?
Nada.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Mitt hjärta.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Ett nytt täcke.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Förlovade mig och blev kattägare på samma gång. Åt sedan tacos i min endamhet (Ja.. förutom Skrållan då) eftersom Fredrik missade tåget.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att vi reste någonstans.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Mer varierande och mer färger.

29. Vad fick dig att må bra?
All lycka som jag fick tilldelad detta år.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Rex DiMera/Brady i Våra Bästa År, Mums-Mums Zelmerlöw och Martin Stenmarck.

31. Vem saknade du?
Samma so varje år - Min kära morfar ♥

32. De bästa nya människorna du träffade?
Isak och min klass.

Kommentarer
Postat av: Natalie - It's all about attitude

du har en grymt snygg blogg :D

gillar headern och du skriver bra!



ta hand om dig nu =) kram

2009-12-29 @ 05:00:32
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/
Postat av: Karoline

den här listan ska jag också göra!

2009-12-29 @ 12:04:59
URL: http://wordsareveryunnecessary.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0