Mina kikärtsbiffar

Fredrik och jag har ikväll ätit kikärtsbiffar, så det blev nyttigt och vegetariskt denna afton. Det finns många recept på kikärtsbiffar ute på nätet, och jag har testat många av dem, men jag har bara fastnat för mitt eget sätt att göra dem på. Vill ni veta hur jag gör mina kikärtsbiffar?

För 3-4 portioner har jag:

 240 g kikärtor som jag kokar upp. därefter mixar jag dem, blandar i 1-2 rivna morotter, ca 5-8 cm hackad purjolök, 1 ägg, salt, peppar, basilika (ni vet ju att jag använder basilika i stort sett allt), dragon, vitlökspulver och ca ½ matsked citronsaft. Stek sedan i olja eller Milda Culinesse och de blir mumsiga!
Blir alltid 9 st när jag gör detta recept.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0