Min natt var rätt givande

Undrar om det är inbillning eller om jag mår illa idag?


Inatt/idag var intressant.
Först går jag och lägger mig efter att jag skrev mitt sista inlägg runt 23-tiden. men kan inte somna... Skrållan kommer och gosar och lägger sig vid kudden och kurrar. När jag väl känner att jag börjar slumra till så ringer min telefon. Det är fyllekråkan Fredrik som vill tala om att han väntar på tåget tillsammans med en klasskompis. Vi hade kommit överrens att han skulle höra av sig via SMS, inte RINGA. Men det var ju som bortsupet. I bakgrunden tjatar hans klasskompis som en annan fjortis "han är nykter! han är nykter! han är nyyyyyykter!". Kan ju tala om att pojken var allt annat än nykter..
Han frågar om han ska skicka ett sms när han kommer till Gävle, och jag säger nej, för jag ska upp kl 6 och skjutsa mamma och behöver sova. Det går han med på.
Pappa börjar böka nere och mamma kliver upp och går på toaletten då hon trodde att det var hennes alarm som ringt, och att hon skulle kliva upp kl 1 på natten. Detta drar ju i sin tur igång Skrållster som anser att detta är ett ypperligt tillfälle att leka på.
Jag dåsar till igen och gör allt för att somna. Då kommer "jag är i Gävle nu"-smset. Kl 2.44... Fyllekråka, hinner jag tänka innan jag lyckas somna...

3.15 vaknar jag av att pappa drar igång. Vad sjutton tänker jag, eftersom pappa skulle börja jobba kl 5.00, och behöver väl inte kliva upp två timmar i förväg? Det visar sig dock att han ställt klockan fel, och går och lägger isg igen, och jag somnar utmattat om igen.
Sen är det dags igen. Pappa kokar kaffe någon gång efter 4, och sedan stängs dörren strax där efter. Nu är jag för trött att ens tänka något. Jag lyckas somna om.
Kl 6.19 kommer glatt en hund och en mamma och väcker mig för skjuts. NÖJD.
Kommer hem igen och har ju så klart hunnit vakna till. somnar om först efter kl 8.
Sover tills farmor ringer vid 10-snåret. Nu ger jag upp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0