Hur gick det nu då?

Jag lovade ju att jag skulle kommentera dagens middag i ett tidigare inlägg, ocn nu har vi alltså då ätit. Vad tyckte jag då? Jo, det var rent ut sagt skitgott! Vi ändrade lite i receptet, och det i och med att:

♥ vi sket i champinjonerna (varken jag eller Fredrik är något vidare förtjust i svamp som inte är quorn),
vi tog (läs: jag tog i smyg när Fredrik inte såg på) 3/4 dl mango chutney för lite mer smak,
vi droppade på lite soya för mer smak och kryddning,
♥ och så avslutade vi med att vräka på 2,5 dl matlagningsgrädde istället för 1½ dl grädde. "Såsen gör maten!" är mitt matmotto tätt efter "hemligheten bakom god mat är basilika".

Till detta serverade vi ris.

Jag kommer absolut att skriva in receptet i min receptbok (kommer du ihåg när vi skaffade dem Mary för några år sedan? Det var vuxenpoäng det!), och då jag ska ha med mig den boken hem till mamma och pappa över jullovet så kommer jag garanterat att laga den maten för dem. För man råkar ju vara kocken i familjen...

Kommentarer
Postat av: Mary

Det hade jag nästan glömt bort. Jag har dock inte min kvar. Har ingen aning om vart den har tagit vägen.

2009-12-15 @ 13:41:08
Postat av: Anna

Hah! Kul att du gillade det! :D Man ska alltid "förfina" alla recept så att det passar en själv bäst. :)

2009-12-15 @ 20:49:46
URL: http://kanjagblismal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0